26. 1. 2016

Elektronizace cvičení přes FitStar

Na aplikaci FitStar jsem narazil vloni, když je koupil FitBit, ale pustil jsem to z hlavy. Letos, když integraci do fitnesového náramku Blaze FitBit ohlásil, jsem se na FitStar podíval pořádně a zaujalo mě to.


Já jsem nikdy na rozcvičky nebyl. Ani na běžeckou abecedu a tak. Prostě se obléknu, udělám deset dřepů, pár kliků a vybíhám. Jenže udeřila zima a mě se nechtělo jít v mínus sedmi běhat, protože jsem se bál, že bych to hned zdravotně odnesl. A tak jsem hledal náhradu a řekl jsem si, že FitStar vyzkouším. Je to klasický freemium model - něco je zdarma, za většinu toho pořádného si zaplatíte.

FitStar je vlastně takový trenér. Na iPhone nebo iPad, případně z webového prohlížeče si pustíte aplikaci, tam se vás vyptají na to, kdo jste, nechají vás odcvičit pár cviků, kdy řeknete, jak moc náročné to bylo a z toho vydedukují něco o vaší kondici. Podstatné je, že cviky jsou hezky předvedené, ke každému jsou instruktážní videa, slušně to odsýpá. Dal jsem tomu dva týdny v těch mrazech, kdy jsem dělal asi šestnáctiminutová cvičení. Většinou jednoduchý cviky, pro nás lemry dobrý v tom, že to nejsou žádný kliky s tlesknutím a padesát za sebou, jinak jsi líná svině, která dostane deku. Jenže ty cviky mi přišly příjemně promyšlený. Například něco, co jsem překřtil “prkno” (je to všechno anglicky a český jména já neznám) - dáte se do pozice, jako byste chtěli dělat kliky, jenže tak zůstanete. Neděláte kliky, jen jste v luftě jako prkno. FitStar mi to naordinoval na patnáct vteřin, říkal jsem si, co blbnou, že to je moc jednoduchý, ale pak jsem se hezky klepal, abych to vůbec dokončil.

Cvičení začne za deset vteřin, máte udělat šest takových kliků na kolenou. 

Po každém cviku řeknete, jestli to bylo v pohodě, případně, zda jste zvládli odcvičit více. Průvodce vám naservíruje další cvik, všechno s videopředcvičením a povzbuzováním. skončilo to tak, že jsem si za osm euro na měsíc koupil plnou verzi a uvidím, jaká bude spokojenost. Ve free verzi máte několik jednorázových cvičení, které si můžete vybrat podle toho, co chcete posílit plus je zde seriál dvou cvičení týdně na protáhnutí, to jsou ty asi šestnáctiminutové. Za těch osm ojro si můžete vybrat, na co se chcete zaměřit (hubnutí, dostat něco do formy atd) a tomu se přizpůsobuje četnost a náročnost týdenních cvičení od těch dvaceti minut po hodinu denně nebo několikrát týdně. Můžete si také vybrat z mnoha jednorázových procvičení.

Co mi na FitStaru přijde pitomé - ačkoliv jsem tam zalogován přes FitBit autorizaci a aplikace mám propojené, stejně to do Fitbitu nepřenese informaci o tom, že jsem cvičení provedl a musím si ho zapsat ručně, protože FitBit Charge ho ani nerozpozná.

Pro mě je to zatím jediná elektronická cvičební aplikace, která mě zaujala. Vyzkoušel jsem placené trenéry na Runkeeperu, to mě moc nezaujalo. Naplánovalo mi to tréningy, jenže se mi nepodařilo je přehazovat, když jsem je někdy prošvihl - a bylo to jen běhání, navíc mi nepřišlo, že by to dělalo nějaký vyhodnocení a podle toho upravovalo tréningový plán. Teď jsem ještě na mobil stáhl Freeletics - to propagovalo Apple jako novou aplikaci, ale je z velké části placené a ty peníze se mi za pokus dávat nechce, takže časem prozkoumám to, co tam je neplacené a co se skrývá pod nepochopitelnými názvy jako Seth …

Na kontrolní otázku, proč nechodím do fitka za trenérem za skoro ty samý prachy: nemám čas v dobu, kdy jsou fitka v Brandýse otevřená a navíc do fitka moc nezapadám a ani zapadat asi nechci.

Jo, kdybyste chtěli FitStar vyzkoušet, můžete si tam zadat refferal code TW6TXG - možná vám to něco přidá zdarma, to nevím, jen mi to všude připomínají, ať pozvu lidi.

4 komentáře:

  1. Gratuluju k obeveni planku! (tak se anglicky menuje to tvoje prkno, Plank) a je to fakt super cvik na zpevneni celyho tela.
    Jinak ja musim rict ze behani v -7 me bavilo velmi.
    Co se tyce podobnych aplikaci tak myslim Nike+ Fitness je zadarmo a jak mi to bylo popisovano tak to dela presne to same co FitStar ale zadarmo.

    OdpovědětVymazat
  2. škoda, že jste nedal ten ref kód nahoru v článku, než jsem to dočetl tak jsem si appku stáhl a registroval... a už nebyla možnost tam přidat ref :-(

    OdpovědětVymazat
  3. V češtině se skutečně používá název prkno, když se chce trenér vyhnout planku :)

    Zajímavé je také dělat kliky v prknu, kdy se hýbou jen ruce, které jsou pěkně u ramen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten cvik je hrozné peklo. Kdysi jsem to někde viděl a říkám si, tak to zkusím, co na tom bude. Vypadalo to jako dámské kliky. Ale jako dalo mi to zabrat a byla to docela výzva. Až mi z toho ruce povolily a spadnul jsem na telefon. Prásk, displej pryč. Od té doby používám ochranné kryty iPhone i při cvičení. ;-)

      Vymazat

Doporučuju si přečíst:

Placené funkce Runkeeperu a Stravy a jejich přínos pro běhání

Vedli jsme tuhle s Jakubem debatu o tom, jaké softy na běhání používáme a zda mají pro nás hodnotu jejich placené funkce. Leží mi to v hlavě...