30. 11. 2015

Bunda na běhání do zimy a vrstvení

Udeřila zima. To v Brandýse aktuálně znamená teploty večer kolem pěti stupňů a méně. Na námraze už jsem hodil tlamu, nenapadlo mě, že to bílé u rybníka není rozsypané vápno, ale námraza. A tak to chce se vybavit na zimu.

Na trhu je opět nepřeberné množství. V zásadě optimální magazínová výstroj na zimu by přišla mírně pod patnáct litrů. Za čtyři boty, za trojku bunda, dva tisíce kalhoty a trenky, šest stovek čepice a rukavice, litr tričko, další litr mikina. To všechno nejlíp dvakrát, aby se to dalo prát a stihlo do příště uschnout.
Úplně první kombinaci jsem zakoupil v Lidlu (kompresní tričko a kalhoty na běh) - celkem do tisícovky i s rukavicema. Mikina na mě nezbyla, zato jsem se zeptal důchodců, jestli vědí, k čemu ty mikiny, které berou, jsou. Paní věděla, prý na běhání - kupovala ji pro tchána, který se v tu dobu do Lidlu nemá šanci z práce dostat. Tomu říkám využití důchodců. Nakonec jsem zbylé zboží dořešil v Decathlonu. Mikina Eikiden za 260 Kč, přes ni jako třetí vrstva běžecká větrovka Eikiden Wind za 390 Kč. V počasí 2-10 °C se kombinování tohoto hodně osvědčilo, ale limity tu jsou.
Tak za prvé, já se hodně potím a prodyšnost materiálu poznám. Kompresní tričko Lidl půl hodiny drží, ale pak na něm začne voda z potu kondenzovat a za hodinu už je totálně promočené. Když si vezmu značkové Hannah nebo Adidas, je situace o půlhodinku lepší. Navíc se mi zdá, že Lidlácké tričko se praním ničí víc, než ta značková. Jinak mi ale přijde dobré - a za dobrou cenu. Uvidíme, jak to bude po více kilometrech.
Kromě třívrstvé varianty (triko, mikina, větrovka) zkouším dvouvrstvou, tedy triko a zateplená bunda. Dlouho jsem vybíral, nakonec jsem za dobrou cenu koupil loňský model Nike Element Shield FZ.
Paní ve Sportisimo mě zdvořile upozorňuje, že si mám radši koupit letošní model, protože k němu seženu v barvě i všechno ostatní oblečení. Jo, jenže stojí zhruba dvojnásobek. Paní jsem uklidnil, že to potřebuju k loňskému modelu trika a kalhot, takže mě nepovažovala za de-mode ... (pro vaši info, letos frčí pomerančová, to není oranžová, bacha na to, to je úplně jiný color!) Takže jsem zakoupil za dvojku tuhle zateplenou bundu a vyrazil s ní na svých večerních patnáct. Luxus. Skvělý pocit, příjemné mikroklima, navíc kapky deště opravdu po bundě skouzávají, příjemná pohoda pro mě, amatéra. Jenže pak se ukázalo, že dívenka v Thajsku špatně sešila rukáv, ten se začal párat, takže jsem bundu byl reklamovat - a doufám, že se ke mě vrátí, moje penízky ať si nechají.

Až bude pod nulou, uvidíme ještě, jak to půjde. V téhle bundě je nad takových 5 °C docela teplo a musím si ji u krku rozepínat - proto si na krk dávám tunýlek (takový šátek), jsem chytlavý na ofuk krku. Takže bych řekl, že do ostré středočeské zimy, kdy teploty klesnou i na minus dva, by mohla v pohodě vydržet s tím, že si zip zapnu až ke krku :)   Sám jsem zvědav, zda se mi více osvědčí dvoj či třívrstvý systém. Nějaké zkušenosti?

3 komentáře:

  1. Moje zkušenost: jak teplota klesne pod 10°C, začnu radši chodit dovnitř, na běžecký pás. Stejně mě to na pásu baví skoro víc, než venku. (Ano, já vím, jsem jediný na světě, kdo to tak má) A k předchozím postům - taky mám běžecké adidas boty za devět stovek a sto kilo. 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Když klesne teplota na 8 stupňů, oblémám merino s dlouhým rukávem od Icebreaker. Dárek od Ježíška, takže cenu jsem naštěstí nemusel řešit, ale je to darda. Nicméně nedám na to dopustit. Při 8-6 stupňů oblékám na to buď triko s krátkým rukávem nebo tenkou větrovku (větrovka je lepší, udělá se komfortní skleníkové mikroklima, s tričkem se zase rychleji hýbeš, páč je větší kosa a nemáš zbytí). Před 3 týdny jsem to ale neodhadnul a promrzl tak, že mi to na celý týden vzalo chuť běhat. Věnoval jsem tomu dva dny, kdy jsem zkoukmal, ošahával a zkoušel různé modely a nakonec koupil přesně tu Nike bundu, kterou zmiňuješ. Jen mám zato, že je červená. Cenu ti neřeknu, protože by tě to akorát naštvalo. Takže teď běhám merino + tahle bunda, popř. triko + bunda. Minulý víkend, kdy jsem běžel přes noc, klesla teplota k nule a to jsem byl rád za kombinaci triko+merino+bunda+větrovka. 2-3 sady čtyř kousků do šatníku, víc toho nepotřebuješ :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, ja si koupila tuto bundu http://www.fashionstore.cz/damska-bunda-nike-windrunner-1.html a je to ta barva pomerancove, kterou myslis? ze bych byla jednou IN? :-D JANA

    OdpovědětVymazat

Doporučuju si přečíst:

Placené funkce Runkeeperu a Stravy a jejich přínos pro běhání

Vedli jsme tuhle s Jakubem debatu o tom, jaké softy na běhání používáme a zda mají pro nás hodnotu jejich placené funkce. Leží mi to v hlavě...